امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ترفندهای طراحی سایت برای افزایش فروش
#1
همین که این عنوان نظرتونو جلب کرده یعنی میخواهید سایتتون علاوه بر ارائه اطلاعات شرکت، اهداف دیگه ای هم دنبال کنه. منطقیه. خیلی از سایت ها فقط با هدف افزایش سود و سرمایه بوجود اومدن.

اما این وسط معمولا یه مشکلی هست: مردم میان سایت رو میبینن ولی بدون خرید یا حتی فشار دادن یه دکمه دوباره خارج میشن. فکر می کنید چرا؟
دلیلش طراحی سایتتونه که مردمو میترسونه. دارکوب تو این مقاله میخواد دلایل این مسئله رو براتون روشن کنه:

  • سایتتون روی گوشی های هوشمند کار نمی کنه
مشخصه که وقتی بیشتر از 50% مردم با گوشی های هوشمند و تبلت هاشون وبگردی می کنن، باید سایتتون واکنش گرا باشه.
از اون مهمتر، گوگل سایت هایی رو که واکنش گرا نباشن جریمه می کنه. با وجود این همه سایت سازگار با موبایلی که منتظر مشتری اند، چرا باید گوگل به سایت شمایی که فقط روی دسکتاپ کار می کنه رتبه بده؟
چطوری سایتمو واکنش گرا کنم؟
امروز روز شانستونه! بیشتر سایت سازها، مثل وردپرس، قالب های واکنش گرا هم دارن. میتونید خودتون سایتتونو روی این سیستم ها بسازید-فقط یادتون باشه قالبی که استفاده می کنید واکنش گرا یا responsive باشه. بهتره قبل از اینکه سایتتون رو راه بندازید و به دنیا نشون بدید، روی دستگاه های مختلف امتحانش کنید. ضمنا اگه طراحی سایت براتون مشکله و یا هرجای کار به مشکل برخوردید میتونید با شرکت طراحی و توسعه سایت ما – دارکوب -  تماس بگیرید. آقای احمد بالوی پور و همکارانشون پاسخگوی شما خواهند بود.

  •  بازدیدکننده های سایت رو راهنمایی نمی کنید
باید به کاربر چیزی بدید که با سایتتون ارتباط برقرار کنه. یه دکمه درخواست برای اقدام یا یه پیوند میتونه کاربر رو به بخش بعدی بفرسته و باعث ادامه حضور کاربر روی سایت بشه – البته با این فرض که پیوندها مفید و شفاف هستند. 
چطور میتونم یه درخواست برای اقدام طراحی کنم؟
یه مقدار کمی از اطلاعات رو بذارید روی سایت و بعد مردم رو تشویق کنید که روی دکمه ادامه کلیک کنن. این دکمه رو به صفحه مربوطه لینک کنید. توجهشون رو جلب کنید و بهشون یه دلیل بدید تا کلیک کنن.

  • از پاپ-آپ ها یا ویدئوهای خودکار روی سایتتون استفاده کردید
یه بنده خدایی از همه جا بی خبر برای اولین بار رو صفحه نخستتون فرود میاد و یه دفعه یه پاپ-آپ تمام صفحه رو میگیره: سلام، آدرس ایمیلتونو وارد کنید و عضو خبرنامه ما بشید.
معلومه که عضو نمیشه. نه شما رو میشناسه، نه میدونه قراره چه ایمیل هایی بفرستید، نه میدونه چرا ایمیلشو ازش میخواهید.
اما یه راه دیگه ای هست که قطعا و بدون شک میتونه نرخ خروج سایتتونو 3 برابر کنه: ویدئوهای خودکار. 
البته قبول دارم بعضی هاشون هم به مطالب سایتتون ربط دارن، بی صداست، جالبه- با این شرایط میتونه ارزش سایتتون رو بالا ببره. اما وقتی با اولین کلیک روی سایت، یهو بلندگوها به رعشه می افتند و یه پیام تبلیغاتی جلوتون ظاهر میشه چی؟
چطوری پاپ-آپ ها و ویدئوها رو اصلاح کنم؟
ویدئوهای خودکار رو بی صدا کنید. اجازه بدید کاربر خودش هر وقت خواست صداشو بالا ببره. اما اگه ویدئویی که گذاشتید ربطی به موضوع سایت نداره بهتره حذفش کنید یا یه جای دیگه بذاریدش. این از این. تموم شد!
برای پاپ-آپ ها یکم کار سختتره. میتونید پاپ-آپ هایی که تمام صفحه نیستند رو تنظیم کنید که پایین صفحات نمایش داده بشن، تا خیالتون راحت باشه قبل از اینکه کاربر رو اذیت کنید یا ازش اطلاعات ایمیل بخواهید، حداقل یه بخشی از سایتتونو خونده. یه کار دیگه ای که میشه کرد اینه که یه تایمر 1 یا 2 دقیقه ای بذارید. یکی دو دقیقه برای صفحات وب یه زمان متوسط به حساب میاد.
اما با وجود همه این ها، باز هم این ها روش های خوبی برای عضو کردن کاربرها نیست. فقط برای اینکه مطلب برای همه جامع و کامل بوده باشه این رو گفتم، وگرنه نظر منو بخواهید هنوزم میگم از این ابزارهای اسپم و آزاردهنده استفاده نکنید.

  • اطلاعات کافی روی سایتتون نیست
شاید شما هم شنیده باشید که بعضی ها میگن دیگه کسی مطالب طولانی رو نمیخونه.
اما فکر اشتباهیه. البته درسته که بیشتر مردم فقط 20% از متن رو میخونن، و بنابراین میشه بگیم مردم کمتر میخونن. اما اینطور نیست که دیگه نخونن. مردم میخوان راجع به شما، شرکتتون، محصولاتتون و کارتون بیشتر بدونن.
برای متن سایتم چی کار میتونم بکنم؟
خجالتی نباشید، یکم از اطلاعاتتونو با بقیه قسمت کنید. فقط باید مطالبی که میذارید مرتبط باشن و تمرکزش به مخاطب سایت باشه نه به خودتون یا شرکتتون. البته دقت کنید که حتما جالب هم باشه.
ضمنا باید متنی که مینویسید طوری سازماندهی شده باشه که کاربر رو درگیر کنه. اگه متنتون بخواد بیش از حد طولانی باشه کارتون سختتر هم میشه.

  • برای موتورهای جستجو بهینه سازی نکردید
حتی اگه متن زیادی روی سایتتون گذاشته باشید و چند تا کلیدواژه هم انتخاب کرده باشید، تازه میتونید سر از صفحه 14 گوگل دربیارید. 
بهینه سازی سایت کار سختیه و ترکیبی از کارهای فنی و خلاقانه است. باید ابزارهای مشخصی رو بکار ببرید و برید تو ذهن مخاطبان و رقباتون.
چطوری سایتمو بهینه سازی کنم؟
بیشتر سایت سازها برای سئو هم افزونه هایی دارن که کار مدیرهای تازه کار سایت ها رو راحت کرده. کلیدواژه هاتونو انتخاب کنید و توی متن بکار ببرید. متن و تصاویری که روی سایت میذارید هر دو باید بهینه شده باشند. البته تو عمل سختتر از این حرفاست ولی دیگه نکته اصلی رو گرفتید. اما اگه باز هم برای سئوی سایتتون مشکل داشتید میتونید از کارشناسان گروه دارکوب کمک بگیرید. گروه طراحی و توسعه سایت دارکوب میتونه برای سئوی سایت هم به شما مشاوره بده. خانم عمادی سئوکار گروه دارکوب هستند.

  • سرعت سایتتون خیلی خیلی کمه
اگه هنوز هم نرخ خروجتون بالاست، میتونه بخاطر مشکلات فنی سایت باشه. اگه سایت پر از فایل های بزرگ باشه سرعتش میاد پایین. دارید فکر میکنید مگه چند ثانیه چقدر اثر داره؟ خب شرکت آمازون حدود 4 سال پیش تخمین زده بود که اگه 1 ثانیه سایتش دیرتر باز میشد، 16 میلیارد دلار ضرر میکرد.
برای سایت های فروشگاهی، سرعت سایت خیلی خیلی مهمه و میتونه باعث شکستتون بشه.
چطوری سایتمو سریع تر کنم؟
تصاویر و فایل های سایتتونو به یه سرور سریعتر منتقل کنید و بروز نگهشون دارید. البته راههای دیگه ای هم هست که فنی ترند. نکته اصلیش همینه. شرکت های کوچیک و متوسط کافیه که روی همین نکته تمرکز کنن.

  • سایتتون قدیمیه
سایت های قدیمی چند تا چیز به بازدیدکننده ها میگن:

  • شرکتتون به هیچی اهمیت نمیده

  • شرکتتون در دسترس نیست

  • فرم های تماس رو جواب نمیدید

  • شاید کارتون چند سال پیش تعطیل شده
اگه میخواهید این پیام ها رو به مخاطبینتون نفرستید باید سایتتون رو بروز کنید. کاری کنید که شما رو جدی بگیرند.

  • چطوری سایتمو مدرن کنم؟
سایت های قدیمی بیشتر مواقع تعمیرات اساسی لازم دارند. با انتخاب عناصر بصری سایت مثل دکمه ها شروع کنید. بعد برید سراغ اهداف سایت. این قسمت یکم طول می کشه، باید همه چیز رو دوباره طراحی کنید. یکی از خدمات شرکت دارکوب بازطراحی و اصلاح طراحی سایت های قدیمیه. میتونید با ما تماس بگیرید و به کمک توسعه دهنده سایت آقای محمد بالوی پور، سایتتونو بهتر از قبل بسازید.

  • سایتتون زیادی ساده است.
درسته که سادگی خوبه، و تصاویر و متن های زیادی روی سایت باعث میشه شلوغ و درهم و برهم باشه و کاربر گیج بشه. اما از اونطرف هم نباید دچار سادگی بیش از حد بشید.
معمولا یه سایت تک صفحه ای زیادی ساده به حساب میاد، مگر اینه فقط یه کالا برای فروش داشته باشید. یه راه دیگه که نشون میده سایتتون زیادی سادست، اینه که مردم با شما تماس میگیرن ولی همچنان کلی سوال دارن.

سورس:
طراحی سایت برای افزایش فروش
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان