امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
*فتوا در مورد تعداد همسران محمدٍ رسول الله صلى الله عليه وسلم خداوند ازدواج با بیش ا
#1
Heart 
عدد زوجات النبي

الإمام ناصر محمد اليماني
18 - 07 - 1434 هـ
27 - 05 - 2013 مـ
07:18 صباحاً
ـــــــــــــــــــ


فتوا در مورد تعداد همسران محمدٍ رسول الله صلى الله عليه وسلم
خداوند ازدواج با بیش از چهار زن آزاد را بر وی حلال نکرده بود.....


نوشته اصلی توسط مكة

نامه‌ای از یک هموطن غیرمسلمان. سلام علیکم

سؤالاتی دارم که باعث شده از اسلام دور شوم و هیچ یک از علمای قوم و تصمیم گیرندگان،جواب آن را به من ندادند. چگونه یک نبی شرعی را مطرح می‌کند که برای خودش اجرا نمی‌شود. شرع به او اجازه ازدواج با بیش از چهار زن را نمی دهد ولی ایشان با بیش از چهار زن ازدواج کردند؛ در این مورد چه می‌گویید؟

و تفسیر این فرموده خداوند تعالی چیست:

فإن كنت في شك مما أنزلنا إليك فاسأل الذين يقرءون الكتاب من قبلك؟

من شنیده‌ام که ناصر محمد؛ مهدی منتظر است و از برخی از بیانات او باخبر شده‌ام و آنها را از نظر عقلی قابل قبول و به منطق نزدیک می‌بینم. آیا ممکن است سؤال مرا جواب دهید. 

با احترام و تشکر.


بسم الله الرحمن الرحمن، والصلاة والسلام على كافة أنبياء الله وآلهم من أوّلهم إلى خاتمهم محمد رسول الله، يا أيّها الذين آمنوا صلّوا عليه وسلّموا تسليماً، أمّا بعد..


ای کسی که درمورد زیاد بودن تعداد همسران پیامبر سؤال کرده‌ای؛ من-در کتاب- نمی‌یابم خدا به او اجازه داده باشد با بیش از چهار زن آزاد ازدواج کند؛ هم چنین بر ایشان حرام شده بود که خودشان همسران‌شان را طلاق بدهند چون برای زنان مسلمان مطلقه امکان ازدواج مجدد هست؛ اما همسران محمدٍ رسول الله -صلّى الله عليه وآله وسلّم- همسر پیدا نمی‌کردند چون در صورت طلاق از پیامبر؛ ازدواج با آنها بر دیگر مسلمانان حرام بود چون آنها به عنوان مادر مؤمنان به حساب می‌آمدند. تصدیق فرموده خداوند تعالی: 


{النَّبِيُّ أَوْلَىٰ بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَأَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ}صدق الله العظيم [الأحزاب:6].


{ پيامبر به مؤمنان از خودشان سزاتر است و زنانش مادران مؤمنان هستند}



ازدواج با بیش از چهار زن آزاد برمحمد رسول الله -صلّى الله عليه وآله وسلّم- حلال نبود مگر با کنیز .وقتی که ایشان با چهار زن آزاد ازدواج کردند؛ زنان دیگر بر وی حرام هستند. از طرفی طلاق این بانوان توسط خود رسول الله حرام بود مگر یکی از همسرانش خودش درخواست طلاق می‌کرد. چون اگر آنها از پیامبر طلاق می‌گرفتند؛ کسی را برای ازدواج مجدد پیدا نمی‌کردند چرا که بعد از نبی علیه الصلاة و السلام؛ ازدواج با هسرانش بر مسلمانان حرام بود. برای همین هم ایشان اجازه نداشت همسرانش را عوض کند؛ حال هرچقدر از زیبائی بانویی خوششان می‌آمد. لذا ازدواج با بیش از چهار زن آزاد برای ایشان حرام بود مگر زنانی که به عنوان کنیز در ملک او درمی‌آمدند(ما ملکت یمینه)

تصدیق فرموده خداوند تعالى: {لَّا يَحِلُّ لَكَ النِّسَاءُ مِن بَعْدُ وَلَا أَن تَبَدَّلَ بِهِنَّ مِنْ أَزْوَاجٍ وَلَوْ أَعْجَبَكَ حُسْنُهُنَّ إِلَّا مَا مَلَكَتْ يَمِينُكَ وَكَانَ اللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ رَّقِيبًا (52) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُيُوتَ النَّبِيِّ إِلَّا أَن يُؤْذَنَ لَكُمْ إِلَىٰ طَعَامٍ غَيْرَ نَاظِرِينَ إِنَاهُ وَلَٰكِنْ إِذَا دُعِيتُمْ فَادْخُلُوا فَإِذَا طَعِمْتُمْ فَانتَشِرُوا وَلَا مُسْتَأْنِسِينَ لِحَدِيثٍ إِنَّ ذَٰلِكُمْ كَانَ يُؤْذِي النَّبِيَّ فَيَسْتَحْيِي مِنكُمْ وَاللَّهُ لَا يَسْتَحْيِي مِنَ الْحَقِّ وَإِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعًا فَاسْأَلُوهُنَّ مِن وَرَاءِ حِجَابٍ ذَٰلِكُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِكُمْ وَقُلُوبِهِنَّ وَمَا كَانَ لَكُمْ أَن تُؤْذُوا رَسُولَ اللَّهِ وَلَا أَن تَنكِحُوا أَزْوَاجَهُ مِن بَعْدِهِ أَبَدًا إِنَّ ذَٰلِكُمْ كَانَ عِندَ اللَّهِ عَظِيمًا (53) إِن تُبْدُوا شَيْئًا أَوْ تُخْفُوهُ فَإِنَّ اللَّهَ كَانَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا (54)} صدق الله العظيم [الأحزاب].
{ بعد از این دیگر زنی بر تو حلال نیست، و نمی‌توانی همسرانت را به همسران دیگری مبدّل کنی [= بعضی را طلاق دهی و همسر دیگری به جای او برگزینی‌] هر چند جمال آنها مورد توجّه تو واقع شود، مگر آنچه که بصورت کنیز در ملک تو درآید! و خداوند ناظر و مراقب هر چیز است. (۵۲) ای کسانی که ایمان آورده‌اید! در خانه‌های پیامبر داخل نشوید مگر به شما برای صرف غذا اجازه داده شود، در حالی که در انتظار وقت غذا ننشینید؛ امّا هنگامی که دعوت شدید داخل شوید؛ و وقتی غذا خوردید پراکنده شوید، و به بحث و صحبت ننشینید؛ این عمل، پیامبر را ناراحت می‌نماید، ولی از شما شرم می‌کند امّا خداوند از (بیان) حق شرم ندارد! و هنگامی که چیزی از وسایل زندگی را (بعنوان عاریت) از آنان می‌خواهید از پشت پرده بخواهید؛ این کار برای پاکی دلهای شما و آنها بهتر است! و شما حق ندارید رسول خدا را آزار دهید، و نه هرگز همسران او را بعد از او به همسری خود درآورید که این کار نزد خدا بزرگ است! (۵۳) اگر چیزی را آشکار کنید یا آن را پنهان دارید، خداوند از همه چیز آگاه است! (۵۴)}
از کسانی که به رسول الله -صلّى الله عليه وآله وسلّم- افترا می‌زنند و خداوند برهانی برای آن نفرستاده پیروی نکنید وحسبنا الله ونعم الوكيل. 

سبحان ربّك ربّ العزة عمّا يصفون! وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
أخوكم؛ الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.

[لینک فقط برای اعضاء انجمن قابل نمایش است جهت ثبت نام کلیک کنید]

فاتته صلاه الفجر

الفتوى الحقّ لمن فاتته صلاة الفجر لعذرٍ..

بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على رسل الله أجمعين والتابعين لهم بإحسان إلى يوم الدين، أمّا بعد..
و می گوییم اگر پزشکان در حال عمل جراحی بیماری هستند تا جانش را نجات دهند و عمل از زمان فجر تا عصر طول می کشد، پزشکان اجازه دارند سه نماز فجر، ظهر و عصر را با یکدیگر بصورت جمع بخوانند؛ یا اگر فردی قبل از نماز فجر بخوابد و(سهواً) تا زمان نماز عصر بیدارنشود می تواند نماز فجر و ظهر و عصر را به صورت جمع تأخیر- یعنی در زمان نماز عصر- بجا آورد چون خواب بوده و تا عصر بیدار نشده است، اواجازه دارد خداوند خودرا تسبیح گفته و نماز فجر را بعد از بیدار شدن برپادارد چون درخواب بوده و زمانی که فرد درخواب باشد فرشتگان کاتب اعمال چیزی برای او نمی نویسند .گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ حِينَ تَقُومُ (48)}
)صدق الله العظيم [الطور]
{و هنگامی که برمی‌خیزی پروردگارت را تسبیح و حمد گوی!}
أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.

توضیح مهم:

الإمام ناصر محمد اليماني
16 - 04 - 1435 هـ
1 - 02 - 2014 مـ
04:12صباحاً

توضیح مهم: این امر مربوط به کسی است که بدون قصد و نیت قبلی در این مدت بخواب رود و خواب او در نتیجه خستگی شدید بیدار ماندن در طول شب و ازپا افتادن باشد و تا زمان نماز عصر بیدار نشود و نماز صبح را بجا نیاورده باشد ، چراکه قبل از اینکه بخواب رود قصد داشته تا نماز صبح را در زمان معین شده آن بجا آورد ؛ اما متوجه گذشتن وقت نماز صبح و ظهر نشده ودر موعد بجا آوردن نماز عصر بیدار شده است، این فرد اجازه دارد سه نماز واجب را با هم بجا آورد. اما کسی که عمداً با نیت قبلی بخوابد باید توبه و استغفار کند. گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :

{وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَعْلَمُ مَا فِي أَنفُسِكُمْ فَاحْذَرُوهُ ۚ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ غَفُورٌ حَلِيمٌ (235)}

صدق الله العظيم [البقرة]

{و بدانید که خداوند از نیّات درونی شما آگاه است، پس از او بترسید و بدانید که خدا بسیار آمرزنده و بردبار است}

بدرستی که نمازواجب و در زمان معین باید بجا آورده شود.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :

{{ إِنَّ الصَّلاَةَ كَانَتْ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ كِتَابًا مَّوْقُوتًا }}

صدق الله العظيم [النساء:103]

{ زیرا نماز، وظیفه ثابت و معیّنی برای مؤمنان است}

به درستی که زمان معینی برای ادای نمازمشخص شده است.برای مثال موعد نماز صبح از زمان سپیده دم تا طلوع خورشید است، نماز ظهر و عصررا می توان با هم و جلوتر در موعد نماز ظهر وسط روز بجا آورد یا می توان نماز عصر وظهررا در موعد نماز عصرباهم بصورت تأخیر بجا آورد (نکته: در این حالت اول نماز عصر خوانده می شود بعد نماز ظهر). وقت نماز عصر با غروب خورشید تمام می شود.ای خردمندان از خداوند پروا کنید.

وسلام على المرسلين، والحمد لله رب العلمين..
أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني


[لینک فقط برای اعضاء انجمن قابل نمایش است جهت ثبت نام کلیک کنید]

التشهد

الإمام ناصر محمد اليماني
10 - 05 - 1433 هـ
02 - 04 - 2012 مـ
06:09 صباحاً 
ـــــــــــــــــــ

امام مهدی از تشهد آخر نماز برایمان می‌گوید..

بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على جدّي محمد رسول الله وآله الأطهار، وجميع أنصار الله إلى اليوم الآخر، وبعد..
انصار عزیزم فقط درمورد تشهد آخر نماز به شما خبر می‌دهم که به این ترتیب است که: 

{شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ وَالْمَلائِكَةُ وَأُوْلُواْ الْعِلْمِ قَائِمًا بِالْقِسْطِ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ} [آل عمران:18].

{خدا كه همواره به عدل، قيام دارد، گواهى مى‌دهد كه جز او هيچ معبودى نيست؛ و ملایکه و دانشوران (نيز گواهى مى‌دهند ) جز او، كه توانا و حكيم است، هيچ معبودى نيست.}
و از آنجا که شما در ابتدا حین قرائت سوره فاتحه از خداوند درخواست هدایت کرده بودید؛ در آخر از او ثبات در این راه را طلب کنید و بعد از گفتن آیات تشهد بلافاصله بگویید:

{رَبَّنَا لاَ تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً إِنَّكَ أَنتَ الْوَهَّابُ} [آل عمران:8].

{«پروردگارا! دلهایمان را، بعد از آنکه ما را هدایت کردی، منحرف مگردان! و از سوی خود، رحمتی بر ما ببخش، زیرا تو بخشنده‌ای!}
و سپس بعد از آن چنین بگویید:

{سُبْحَانَ رَ‌بِّكَ رَ‌بِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَ ﴿١٨٠﴾ وسلامٌ على المرسلين ﴿١٨١﴾ وَالْحَمْدُ لِلَّـهِ ربّ العالمين ﴿١٨٢﴾}[الصافات].

{منزّه است پروردگار تو، پروردگار عزّت (و قدرت) از آنچه آنان توصیف می‌کنند. (۱۸۰) و سلام بر رسولان! (۱۸۱) حمد و ستایش مخصوص خداوندی است که پروردگار جهانیان است! (۱۸۲)}
سپس به برادران دینی خود در سمت راست و چپ؛ ملایکه خداوند رحمن که موکل و مکلف شده‌اند اعمال شما را ثبت کنند سلام کنید و بعد از تمام شدن تشهد و تسبیح؛ نمازگزار به سمت راست رو کرده و به ملک رقیب سلام داده و بگوید: : السلام عليكم ورحمة الله. سپس به سمت چپ رو کند و به ملک عتید سلام کرده و بگوید: : السلام عليكم ورحمة الله. و سپس این دو ملک یعنی رقیب و عتید بهتر از سلامی که شما دادید پاسخ‌تان می‌دهند ولی شما نمی‌شنوید. هریک از آنها می‌گویند: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته،پایان جواب تا ذکری باشد برای خردمندان.

تشهد آن گونه که شما از نزد خود گمان کرده‌اید نیست؛ تشهد هم از کتاب خدا استنباط می‌شود نه از پیش شما؛ چون شما از آل محمد و آل ابراهیم یاد می‌کنید ولی از رسولان قبلی یادی نمی‌کنید و به این ترتیب میان رسولان خداوند جدایی می‌اندازید؛ چرا یادی ازآنها نکرده و تحیات نماز را شامل آنان نمی‌کنید؟ یا مگر نمی‌دانید تحیات چیست؟ همانا که "تحیات" سلام خدا برشماست. مگر خداوند تعالی نمی‌فرماید: 

{فَإِذَا دَخَلْتُم بُيُوتًا فَسَلِّمُوا عَلَى أَنفُسِكُمْ تَحِيَّةً مِّنْ عِندِ اللَّهِ مُبَارَكَةً طَيِّبَةً كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمُ الْآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُون} صدق الله العظيم [النور:61].

{و چون به خانه‌اى داخل شويد بر يكديگر سلام كنيد. اين تحيتى است مبارك و پاكيزه از جانب خدا. خدا آيات را براى شما اينچنين بيان مى‌كند، باشد كه تعقل كنيد.}
یعنی به یک دیگر سلام کنید و بگویید: "السلام عليكم ورحمة الله"؛ و سپس برادران‌تان جوابی بهتر از آن بدهند و بگویند: "وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته"تصدیق فرموده خداوند تعالى: 

{وَإِذَا حُيِّيْتُم بِتَحِيَّةٍ فَحَيُّواْ بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ حَسِيبًا} صدق الله العظيم [النساء:86].
{هرگاه به شما تحیّت گویند، پاسخ آن را بهتر از آن بدهید؛ یا به همان گونه پاسخ گویید! خداوند حساب همه چیز را دارد.}
أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.


[لینک فقط برای اعضاء انجمن قابل نمایش است جهت ثبت نام کلیک کنید]

سايت وانجمن امام مهدى منتظر ناصر محمد يمانى
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان