امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بیان امام مهدی برای قومی که محبوب خداوند و محب او..
#1
بیان امام مهدی برای قومی که محبوب خداوند و محب او..

الإمام ناصر محمد اليماني
28 - 07 - 1433 هـ
18 - 06 - 2012 مـ
04:51 صباحاً 
ــــــــــــــــــــ


بیان امام مهدی برای قومی که محبوب خداوند و محب او..

بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على جدّي محمدٍ وآله الأطهار وجميع أنصار الله الواحد القهار في كل دهر ما تعاقب الليل والنهار إلى اليوم الآخر..


عزیز من احمد سودانی؛ چرا خداوند بین قلب تو و قلب‌های انصار الفت برقرار نمی‌کند؟ والله که محبت آنها به یکدیگرخیلی بیش از محبتشان نسبت به خانواده وفرزندانشان است؛ مگر اعضایی از خانواده که با آنها هم عقیده- واز انصار-باشند. همانا که اجتماع آنان بر پایه حب خداوند است؛ اما می‌بینم به ناحق به آنان تعدی کرده وبعضی از آنها را بیمار روانی خطاب کرده‌ای! آیا از نظر تو محبت در راه خدا این گونه است؟ ای مرد مشکل تو چیست؟ اگر هنوز درمورد حقیقت اسم اعظم الهی به یقین نرسیده‌ای و گمان می‌کنی که ناصر محمد یمانی ممکن است مهدی منتظر باشد؛ این گمان خوبی است اگر که یقین به دنبال آن بیاید؛ به خدا قسم به مهدی منتظر بودن ناصر محمد یمانی یقین نخواهی کرد؛ مگر اینکه به حقیقت اسم اعظم الهی که خداوند صفت رضوان خود نسبت به بندگان در نفسش را درآن نهاده ؛ یقین کنی.

به خداوندی که خدایی جز او نیست قسم؛ عظیم‌ترین نشانه و آیتی که خداوند در عالم وجود با آن عبد خود را یاری کرده ؛ آیت و نشانه‌ای است که با آن مهدی منتظر را یاری نموده و این نشانه دعوت بشریت به سوی نعیمی است که از ملکوت تمام آیات خداوند دردنیا و آخرت عظیم‌تر است.

به شما وعده داده‌ایم هرکس این حقیقت را درک کرد؛ همین الآن و درحالی که هنوز در حیات دنیوی به سر می‌برد؛ حلاوت و شیرینی نعیم اعظم و حقیقت رضوان پروردگار را در قلبش احساس می‌کند؛ سپس با خداوند رحمن عهد می‌بندد که تا تحقق یافتن رضوان در نفس خدا؛ راضی نشود؛ اینان بندگانی هستند که در مقام عبودیت، خداوند را آن گونه که شایسته اوست شناخته‌اند. خدا هم آنان را دوست داشته و از آنان راضی است و به مقام قرب خود می‌رساند و با روح رضوان خود در نفسشان آنان را یاری می‌نماید . سپس آنان احساس می‌کنند تا زمانی که نعیمی که از ملکوت دنیا و آخرت عظیم‌تر است محقق نشود و خداوند در نفس خود راضی نباشد؛ راضی نخواهند شد. همانا که دلیل اصرار آنها برای تحقق رضوان خدا در نفسش؛ شدت محبت و حب آنان به پروردگارشان است و می‌گویند:" چطور ما از نعیم مادی و حورالعین لذت ببریم؛ در حالی که محبوب‌ترین چیز نزد ما؛ برای بندگان گمراه و نادم خود که درحال عذاب هستند، متحسر و حزین است؟!"

و دلیل وجود حسرت در نفس خداوند این است که او ارحم الراحمین است؛ ودر تمام ملکوت خدا؛ نمی‌تواند عبدی وجود داشته باشد که از خداوند ارحم الراحمین؛ رحیم‌تر باشد.ای بندگان خدا؛ به خدا قسم اگر پسری یک عمر در برابر مادرش عصیان کرده و در حیات دنیوی او را بزند وسپس مادر، فرزندش را ببیند که در آتش سوزان جهنم فریاد می‌کشد و دریابد فرزندش از این که در برابر او عصیان کرده و او را کتک زده؛ به شدت نادم است؛ چقدر در نفس خود برای فرزندش حسرت خواهد خورد؛ تصور کنید شدت حسرت مادر چقدر است؛ حال گمان می‌کنید شدت حسرت خداوند ارحم الراحمین که از مادر به فرزند رحیم‌تر است چگونه است؟

و ممکن است یکی از مسلمانان بخواهد سؤال کند و بگوید:" ناصر محمد؛ آیا خداوند در نفسش برای بندگان گمراهی که گرفتارعذاب شده‌اند و از کوتاهی‌هایی که درنزد پروردگارشان کرده‌اند نادمند؛ متحسر است؟" مهدی منتظر ناصر محمد یمانی در پاسخش می‌گوید: عزیز من ؛ آیا به این ایمان داری که خداوند بی شک و تردید و حقاً ارحم الراحمین است؟ جواب روشن است؛ خواهی گفت:" کارت عجیب است ناصر! چه کسی است که باور نداشته باشد خداوند ارحم الراحمین نیست؟ اگر چنین باشد که نسبت به رحمت خدا کافراست؛ تمام مسلمانان در مشرق‌ها و مغرب‌های عالم همگی متفق القول به صفت رحمت خدا در نفسش ایمان داشته و خداوند را ارحم الراحمین می‌دانند؛ میان بندگان خدا؛ بنده‌ای نیست که بیش از خداوند نسبت به بندگانش رحم داشته باشد؛ این موضوعی است که مسلمانان بر سر آن هیچ جدالی ندارند". امام مهدی در پاسخش می‌گوید: راست گفتی عزیز من وعقیده‌ی همه‌ی مسلمانان درمورد ارحم الراحمین بودن خداوند درست است. پس بیا عقل و منطق را به کار بگیریم. از آنجا که خداوند حقاً ارحم الراحمین است؛ پس حتما و بی هیچ شک وتردیدی برای بندگانی که به دور از ظلم؛هلاک‌شان کرده متحسراست؛ خداوند با آنان ظلم نکرده، چون آنها خودشان رسولان پروردگار را تکذیب می‌کردند و فرستادگان خداوند برعلیه آنان دعا می‌نمودند و پروردگارشان نیزوعده خود به رسولانش را عملی نموده و دعای آنان را اجابت می‌کرد؛ پس آن مردم گرفتار صیحه شده و از معذبینی می‌شدند که به خاطر کوتاهی در نزد پروردگار نادمند؛ حال جواب عقل و منطق چیست؟ خواهید دید که عقل‌تان فتوا داده و به شما می‌گوید: چون خداوند ارحم الراحمین است؛ پس باید برای بندگان گمراه و نادم خود که از عذاب شوندگان هستند متحسر باشد و حزن خداوند به دلیل صفت رحمت عظیم خدا در نفس اوست چون خداوند ارحم الراحمین است. این جواب عقل و منطق است؛ حال بیایید ببینیم آیا خداوند در آیات محکم کتابش این جواب عقل و منطق را تصدیق می‌کند؟ جواب را مستقیم به پروردگار می‌سپاریم . خداوند در آیات محکم کتابش فتوا می‌دهد برای بندگان گمراهش که گرفتار عذاب شده‌اند و از کوتاهی‌های خود در نزد پروردگار پشیمانند؛ متحسر و حزین است. خداوند تعالی می‌فرماید:

{إِن كَانَتْ إِلَّا صَيْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ خَامِدُونَ ﴿٢٩﴾ يَا حَسْرَ‌ةً عَلَى الْعِبَادِ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّ‌سُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ﴿٣٠﴾ أَلَمْ يَرَ‌وْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُ‌ونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْ‌جِعُونَ ﴿٣١﴾ وَإِن كُلٌّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُ‌ونَ ﴿٣٢﴾} صدق الله العظيم [يس].
{فقط یک صیحه بود، ناگهان همگی خاموش شدند! (۲۹) حسرت بر این بندگان که هیچ پیامبری برای هدایت آنان نیامد مگر اینکه او را استهزا می‌کردند! (۳۰) آیا ندیدند چقدر از اقوام پیش از آنان را هلاک کردیم، آنها هرگز به سوی ایشان بازنمی‌گردند (۳۱)و همه آنان نزد ما احضار می‌شوند! (۳۲) }

اینجاست که خردمندان درنگی کرده و نزد خود تدبر نموده و می‌گویند: برای ما روشن شد که بعد از آن که صیحه، به حق بربندگان گمراه فرود آمد وآنان از کوتاهی در نزد پروردگار پشیمان شدند تا جایی که از شدت ندامت دستشان را می‌گزیدند؛ خداوند ارحم الراحمین برایشان متحسر و حزین می‌شود و خداوند تعالی می‌فرماید:

{وَيَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلَىٰ يَدَيْهِ يَقُولُ يَا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّ‌سُولِ سَبِيلًا ﴿٢٧﴾ يَا وَيْلَتَىٰ لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلًا ﴿٢٨﴾ لَّقَدْ أَضَلَّنِي عَنِ الذِّكْرِ‌ بَعْدَ إِذْ جَاءَنِي وَكَانَ الشَّيْطَانُ لِلْإِنسَانِ خَذُولًا ﴿٢٩﴾} [الفرقان].

{روزی را که ستمکار دست خود را (از شدّت حسرت) به دندان می‌گزد و می‌گوید: «ای کاش با رسول (خدا) راهی برگزیده بودم! (۲۷) ای وای بر من، کاش فلان را دوست خود انتخاب نکرده بودم! (۲۸) او مرا از ذکر-قرآن- گمراه ساخت بعد از آنکه به سراغ من آمده بود!» و شیطان همیشه خوارکننده انسان بوده است! (۲۹)}

و به خاطر کوتاهی‌ در نزد پروردگار متحسر و نادم می‌شوند و تک تک‌شان می‌گویند: 

{يَا حَسْرَتَي علَى مَا فَرَّطتُ فِي جَنبِ اللَّهِ وَإِن كُنتُ لَمِنَ السَّاخِرِينَ} صدق الله العظيم [الزمر:56].

{افسوس بر من از کوتاهیهایی که در اطاعت فرمان خدا کردم و از مسخره‌کنندگان بودم!»}
و از آنجا که آنها به خاطر کوتاهی‌ در نزد پروردگارشان، نادمند؛ حتماً خداوند ارحم الراحمین برای آنها متحسر و حزین است؛ وبعد از آن که آنان در نزد خود حسرت می‌خورند که چقدر در نزد پروردگارشان کوتاهی کرده‌اند؛ خداوند نیز در نفسش برای‌شان متحسر می‌گردد؛ پس خردمندان به این نتیجه حتمی رسیده و تک تک‌شان می‌گویند:"پس در این صورت ما از جنت النعیم و حورالعین چه می‌خواهیم در حالی که محبوب‌ترین چیز نزد ما یعنی خداوند ارحم الراحمین متحسر و حزین است؟ چطوراز جنت نعیم و حورالعین لذت ببریم درحالی که حبیب ما متحسر و حزین است؟ هیهات هیهات"! سپس گریه کرده و به دنبال آن نوبت بستن عهد و میثاق در نفس‌شان می‌رسد و تک تک‌شان می‌گویند:" به خداوند بزرگ قسم به جنت نعیم و حورالعیم راضی نخواهم شد تا خداوند نعیم اعظم خود را برایم محقق سازد و در نفسش راضی شده و متحسر وحزین نباشد" و اگر خداوند برای بندگان مرد و زن خود این امر را محقق نسازد؛ پیش خود این سؤال را مطرح می‌کنند که: "‌ اگر خداوند نعیم رضوان نفس خود را برای ما محقق نمی‌کند؛ پس برای چه ما را آفریده است؟ چون ما تا زمانی که حبیب‌مان متحسر و حزین است به جنت نعیم و حورالعین راضی نخواهیم شد؛ پس فایده اینها چیست؟ آیا خداوند برای خوردن و آشامیدن و لذت بردن ازجنت نعیم و حورالعین و قصرهای آن ما را آفریده است!" پس جواب درباره حکمت خلقت آنها را، مستقیما به پروردگارشان می‌سپاریم: 

{وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ} صدق الله العظيم [الذاريات:56].

{ جن و انس را نیافریدم مگر برای این که مرا عبادت کنند}
ای عزیزان من؛ بی‌تردید تمام کسانی که رضوان خدا را عبادت می‌کنند؛ چیزی رابا خدا شریک نمی‌گیرند، ولی گروهی از آنان از رضوان خدا به عنوان وسیله‌ای برای نجات از آتش وورود به بهشت استفاده می‌کنند؛ و برخی هم رضوان خدا غایت‌شان است؛ اینها هستند که خداوند با ملکوت دنیا و آخرتش آنها را راضی نمی‌کند تا خود راضی شود؛ وچگونه خداوند راضی می‌شود؟ این محقق نخواهد شد تا این که بندگانش را مشمول رحمتش فرماید.

ای بندگان خدا! هرکس رضوان خدا را به عنوان غایت خود درنظر گرفته بداند که خداوند از کفر بندگنش راضی نیست و شکرگزار بودن‌شان او را راضی می‌کند. پس مشتاق و حریص هدایت تمام امت باشید و تلاش کنید مردم به امتی واحد در صراط مستقیم بدل شوند، تا به این ترتیب رضوان خداوند در نفسش محقق گردد؛ و بدانید که شیاطین جن و انس از رضوان خداوند بیزارند واز آن کراهت دارند و برای همین می‌بینید که شب وروز تلاش می‌کنند از مردم امتی کافر بسازند تا همراه آنها همگی وارد آتش جهنم شوند. خداوند تعالی می‌فرماید:

{وَدُّوا لَوْ تَكْفُرُونَ كَمَا كَفَرُوا فَتَكُونُونَ سَوَاءً} صدق الله العظيم [النساء:89].

{ آنان آرزو می‌کنند که شما هم مانند ایشان کافر شوید، و مساوی یکدیگر باشید.}
انصار عزیزم؛ آرزو نکنید خداوند برای یاری و نصرت شما بر تکذیب کنندگان؛مردم را عذاب کند چرا که درمیان آنها برخی گمراه شده‌اند؛ پس فایده‌ی این که خدا شما را یاری کرده و تکذیب کنندگان گمراه را هلاک نماید چیست ؟ آنها پشیمان می‌شوند که کاش دعوت به حکمیت بر اساس- فرامین- خدا را پذیرفته بودند و سپس خداوند هم بعد ازاین که هلاک‌شان کرد و از معذبین شدند، برای آنان متحسر می‌گردد. لذا این چه فایده‌ای دارد؟ پس اگر رضوان خدا را عبادت کرده و آن را غایت خود می‌دانید؛ تلاش کنید تمام امت‌ها را نجات دهید و در برابر آزار آنان -هرچه که باشد- صبر پیشه کنید، مگر این که قصد جان‌تان را بکنند؛ اینجا دفاع از نفس بر شما واجب است؛ اما در آرزوی رویارویی با کافران و ریختن خون آنها به دست شما ویا ریختن خون شما به دست آنان نباشید تا به شهادت برسید. همانا که این غایت کسانی است که رضوان خدا بر خود را وسیله تحقق بهشت می‌دانند که نصیب‌شان خواهد شد چرا که خداوند خلف وعده نمی‌کند. ولی عبادت آنها تجارتی است میان آنها و پروردگارشان و خداوند جان و مال آنها را در قبال بهشت از آنان می‌خرد. اما قومی که محبوب خداوند و محب او(یحبهم الله و یحبونه) رضوان خدا را به عنوان غایت خود برگزیده و آرزوی شهادت در راه خدا در رویارویی با کافران را نمی‌کنند، مگر مجبور شوند تا از خود دفاع کنند. بلکه این گروه- محبوبان خدا و محبان او-عبادت خود برای پروردگارشان را کاملا از مادیات پاک و مطهر کرده‌اند و برای همین پروردگارشان با ملکوت دنیا و آخرت راضی‌شان نمی‌کند تا این که خود در نفسش متحسر و حزین نباشد. همانا که تحقق رضوان نفس پروردگارشان؛ نعیمی است که از ملکوت دنیا و آخرت بزرگ‌تر است و لذا نمی‌پذیرند ملایکه آنان را به سوی بهشت سوق دهند و می‌گویند:" ما می‌خواهیم نعیمی که از این بهشت بسیار بزرگ‌تر است محقق گردد". پس خداوند به ملایکه فرمان می‌دهد تا آنها را بر منابر نور گرد آورده و به سوی ذات خداوند بالا ببرند تا بر اساس درجات‌شان در فاصله‌های متفاوتی از حجاب وجه خداوند تعالی قرار گیرند. تصدیق فرموده خداوند تعالی: 

{يَوْمَ نَحْشُرُ الْمُتَّقِينَ إِلَى الرَّحْمَنِ وَفْدًا} صدق الله العظيم [مريم:85].

{ در آن روز که پرهیزگاران را دسته جمعی بسوی خداوند محشور می‌کنیم...}

سپس پروردگارشان از ورای حجاب آنها را مورد خطاب قرار می‌دهد طوری که تمام بندگان جن و انس و ملایکه کلام او را می‌شنوند. خداوند به آنان می‌فرماید: پروردگارتان بر خود چنین فرض نموده که اگر از کسی راضی بود؛ بر پروردگارش است که او را راضی کند. تصدیق وعده پروردگارتان در آیات محکم کتابش: 

{رَّضِيَ اللّهُ عَنْهُمْ وَرَضُواْ عَنْهُ} صدق الله العظيم [المائدة:119].

{ خداوند از آنان راضی و آنها از او راضیند}

آیا از این که وارد بهشت‌تان کرده و از آتش حفظ‌‌تان کردم؛ راضی نیستید؟ آیا نمی‌بینید چقدر بهشت من بزرگ است؟ و جواب آنها به پروردگارشان جز این نیست که:" هیهات ...هیهات... ما قبل از این که نعیم اعظم را برای‌مان محقق فرمایی، یعنی راضی شوی؛به این-نعیم جنت خداوند- راضی نمی‌شویم" بین آنان و پرودگارشان گفتگویی طولانی رخ می‌دهد که تمام خلایق می‌شنوند. تا این که بزرگ‌ترین شگفتی در کتاب رخ می‌دهد و بندگان نادم خداوند این شگفتی بزرگ را با صدای خداوند سبحان از ورای حجاب می‌شنوند و سپس به میهمانان مکرم خداوند رحمن می‌گویند:

{قَالُواْ مَاذَا قَالَ رَبُّكُمْ قَالُوا الْحَقَّ وَهُوَ الْعَلِيُّ الْكَبِيرُ}صدق الله العظيم [سبأ:23].

{پروردگارتان چه گفت؛ می‌گویند: «حقّ را و اوست بلندمقام و بزرگ‌مرتبه }

ای بندگان خدا! خداوند از فرازعرش عظیمش شاهد فتوایی است که برای شما می‌دهم هیچ یک از انبیا ورسولان و پیروان‌شان و امام مهدی و پیروانش حق شفاعت برای بنده در پیشگاه رب المعبود را ندارند؛ بلکه شفاعت؛همه برای خداست و رحمتش در برابر غضبش شفاعت بندگانش را می‌کند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:

{قُل لِّلَّهِ الشَّفَاعَةُ جَمِيعاً لَّهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ} صدق الله العظيم [الزمر:44].

{ بگو: «تمام شفاعت از آن خداست، حاکمیّت آسمانها و زمین از آن اوست و سپس همه شما را به سوی او بازمی‌گردانند}
ممکن است یکی از کسانی که نمی‌خواهند سخن را بفهمند، بخواهد بگوید:" ناصر محمد یمانی؛ آیا شفاعت کردن را برای انبیا و رسولان خدا حرام و برای خودت و انصارت حلال می‌کنی؟"پس مهدی منتظر در پاسخش می‌گوید: پناه برخدا که امام مهدی ناصر محمد یمانی جرأت کند حتی برای مادر یا پدرش شفاعت نماید؛ در این صورت جز خدا ولی و نصیری-برای نجات از آتش- نخواهم داشت؛ من که بیش از خداوند ارحم الراحمین نسبت به مادر و پدرم رحم ندارم. ای مردم شما را چه می‌شود که نمی‌خواهید موضوع را درک کنید! همانا که میهمانان مکرمی که بر بالای منابر نور در پیشگاه پروردگاررحمن گرد آورده می‌شوند؛ برای احدی از بندگان خدا شفاعت نمی‌کنند ؛ این در حد و شأن آنها نیست و شایسته نیست چنین کنند. بلکه آنها با پروردگارشان بر سر تحقق نعیمی که از ملکوت دنیا و آخرت -هرچقدر هم که این نعیم مادی بزرگ باشد- محاجه می‌کنند و تا زمانی که رضوان نفس پروردگارشان محقق نشود؛این نعیم مادی برای‌شان ارزشی ندارد. خداوند به آنان اجازه می‌دهد تا از ورای حجاب با پروردگارشان سخن گویند وراضی می‌شود و با تحقق رضوان خدا در نفسش؛ شفاعت محقق می‌گردد. تصدیق فرموده خداوند تعالی: 

{وَكَمْ مِنْ مَلَكٍ فِي السَّمَاوَاتِ لَا تُغْنِي شَفَاعَتُهُمْ شَيْئًا إِلَّا مِنْ بَعْدِ أَنْ يَأْذَنَ اللَّهُ لِمَنْ يَشَاءُ وَيَرْضَى} صدق الله العظيم [النجم:26].

{و چه بسیار فرشتگان آسمانها که شفاعت آنها سودی نمی‌بخشد مگر پس از آنکه خدا به کسی که بخواهد اجازه دهد-تا سخن بگوید- و(در نفس خود)راضی شود }

لذا راز شفاعت؛ تحقق رضوان در نفس خداوند تعالی است و برای همین خداوند تعالی می‌فرماید:

وَكَمْ مِنْ مَلَكٍ فِي السَّمَاوَاتِ لَا تُغْنِي شَفَاعَتُهُمْ شَيْئًا إِلَّا مِنْ بَعْدِ أَنْ يَأْذَنَ اللَّهُ لِمَنْ يَشَاءُ وَيَرْضَى} صدق الله العظيم.

{و چه بسیار فرشتگان آسمانها که شفاعت آنها سودی نمی‌بخشد مگر پس از آنکه خدا به کسی که بخواهد اجازه دهد-تا سخن بگوید- و(در نفس خود)راضی شود }

به خاطر نا آگاهی از راز و چگونگی شفاعت در نفس خدا؛ عقیده به شفاعت-بنده در پیشگاه رب المعبود- اساسی‌ترین عامل شرک به خدا در بسیاری از امت‌ها گردید و خداوند تعالی می‌فرماید:

{وَمَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلا وَهُمْ مُشْرِكُونَ} صدق الله العظيم [يوسف:106].
{ اکثر آنها ایمان نمی‌اورند مگر آلوده به شرک}
وخداوند تعالی می‌فرماید: 
{وَيَقُولُونَ هَؤُلاءِ شُفَعَاؤُنَا عِنْدَ اللَّهِ قُلْ أَتُنَبِّئُونَ اللَّهَ بِمَا لا يَعْلَمُ فِي السَّمَوَاتِ وَلا فِي الأَرْضِ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ} صدق الله العظيم [يونس:18].

{و می‌گویند: «اینها شفیعان ما نزد خدا هستند!» بگو: «آیا خدا را به چیزی خبر می‌دهید که در آسمانها و زمین از آن بي خبر است ؟ منزه است او، و برتر است از آن همتایانی که قرار می‌دهند! }
من امام مهدی حق پروردگارتان، خدا را بر شما شاهد می‌گیرم و به حق فتوا می‌دهم کسانی که معتقد به شفاعت بنده در پیشگاه رب المعبود هستند؛ به خدا شرک آورده‌اند وبه خاطر اعتقاد به شفاعت بنده در پیشگاه رب المعبود؛ جز خدا برای خود ولی و نصیری نخواهند یافت. من از کتاب در مورد این عقیده باطل به آنان هشدار می‌دهم، همان طور که تمام انبیا و رسولان خداوند از کتاب این هشدار را داده‌اند؛ امیدوار نباشند که در پیشگاه پروردگار بنده‌ای از بندگان خدا برای آنان شفاعت کند چون پروردگار از تمام بندگانش نسبت به آنان رحیم‌تر است. خداوند تعالی می‌فرماید: 

{وَأَنْذِرْ بِهِ الَّذِينَ يَخَافُونَ أَنْ يُحْشَرُوا إِلَىٰ رَبِّهِمْ لَيْسَ لَهُمْ مِنْ دُونِهِ وَلِيٌّ وَلَا شَفِيعٌ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ} صدق الله العظيم [الأنعام:51].

{ و به وسیله آن (قرآن)، کسانی را که از روز حشر و رستاخیز می‌ترسند، بیم ده! یاور و سرپرست و شفاعت‌کننده‌ای جز او ندارند؛ شاید پرهیزگاری پیشه کنند}
بنگرید که خداوند در آیات محکم کتابش درباره شفاعت چه فتوایی می‌دهد؛ خداوند تعالی می‌فرماید:

{لَيْسَ لَهُمْ مِّن دُونِهِ وَلِيٌّ وَلاَ شَفِيعٌ لَّعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ} صدق الله العظيم،

{یاور و سرپرست و شفاعت‌کننده‌ای جز او ندارند؛ شاید پرهیزگاری پیشه کنند}
اما کسانی که به خدا ایمان نمی‌آورند مگر این که بندگان مقرب خدا را با او شریک گرفته باشند؛ نسبت به این فتوای پروردگارشان کافرند و به فتوایی غیر از فتوای خداوند مبنی بر نفی شفاعت بنده در پیشگاه رب المعبود ایمان دارند؛ آنها معتقدند در پیشگاه خداوند ولی یا نبی برای آنان شفاعت می‌کند! ولی جز خدا یاور و نصیری نخواهند یافت...

ای بندگان‌ خدا! رحمت خدا در نفسش برای‌تان روشن شد؛ پس چه کسی می‌تواند بیش ازخداوند نسبت به شما رحیم باشد که منتظر هستید در پیشگاه خداوند ارحم الراحمین شفاعت‌تان را بکند! آیا عقل‌تان را بکار نمی‌گیرید؟

شاید یکی از انصار بخواهد بگوید:" امام من؛ به درگاه خداوند دعا کن تا مرا از کسانی قرار دهد که به شفاعت بنده در پیشگاه رب المعبود اعتقاد ندارند". پس امام مهدی در پاسخش می‌گوید: تو با درخواست دعا از بنده‌ای که مثل خودت است؛ به خدا شرک آورده‌ای؛ بین خدا و خودت واسطه‌ای قرار نده؛ همانا که خداوند دعای بنده مؤمن برای برادر مؤمنش را قبول می‌کند؛ اما به شرطی که بدون اطلاع برایش دعا کند و آن بنده از بنده‌ای مانند خودش نخواسته باشد تا برایش دعا کند و خداوند تعالی می‌فرماید:

{وَقَالَ الَّذِينَ فِي النَّارِ‌ لِخَزَنَةِ جَهَنَّمَ ادْعُوا رَ‌بَّكُمْ يُخَفِّفْ عَنَّا يَوْمًا مِّنَ الْعَذَابِ ﴿٤٩﴾ قَالُوا أَوَلَمْ تَكُ تَأْتِيكُمْ رُ‌سُلُكُم بِالْبَيِّنَاتِ قَالُوا بَلَىٰ قَالُوا فَادْعُوا وَمَا دُعَاءُ الْكَافِرِ‌ينَ إِلَّا فِي ضَلَالٍ ﴿٥٠﴾} صدق الله العظيم [غافر].

{و دوزخیان به نگهبانان گویند از پروردگارتان بخواهید که روزی از [روزهای‌] عذاب ما را کاهش دهد (۴۹)گویند آیا چنین نبود که پیامبرانتان معجزاتی برایتان آوردند؟ گفتند چرا [نگهبانان‌] گویند پس(خداوند را) دعا کنید، و دعای کافران ( درخواست از غیر خدا)جز در گمراهی نیست‌ (۵۰)}
به فرموده خداوند تعالی بنگرید:

{قَالُوا فَادْعُوا وَمَا دُعَاءُ الْكَافِرِينَ إِلاَّ فِي ضَلالٍ} صدق الله العظيم.

{گویند پس(خداوند را) دعا کنید، و دعای کافران ( درخواست از غیر خدا)جز در گمراهی نیست‌}

یعنی از خدا درخواست کنید-به درگاه خداوند دعا کنید- که رحمت او به شما بیش از ماست ودعای کافران به درگاه بندگان و خواندن آنان به جای خدا، جز گمراهی نیست....سبحان الله العظیم؛ چطور با وجود این که در آتش جهنم در حال عذاب شدن هستند، بازهم برای پروردگارشان شریک قایل می‌شوند! علت شرک آنان این است که تصور می‌کنند شرک تنها پرستیدن و عبادت بت‌ها است و لذا در آخرت وقتی برای‌شان روشن شد که پرستیدن بت‌ها گمراهی آشکار بوده است؛ نسبت به آن کافر می‌شوند و نمی‌دانند استفاده از واسطه برای دعا خواندن پروردگار؛ شرک به خداست. برای همین هم چنان نسبت به پروردگار مشرکند و نمی‌دانند و هم چنان از دیدن حق ناتوان و کورند. خداوند تعالی می‌فرماید: 

{وَمَنْ كَانَ فِي هَذِهِ أَعْمَى فَهُوَ فِي الآخِرَةِ أَعْمَى وَأَضَلُّ سَبِيلاً} صدق الله العظيم [الإسراء:72].

{ اما کسی که در این جهان (از شناخت حق) نابینا بوده است، در آخرت نیز نابینا و گمراهتر است!}
اما کسانی که ایمان نمی‌آورند مگر این که آن را به شرک آلوده کرده باشند، خواهند گفت:" از پیروی از ناصر محمد یمانی حذر کنید که او گمراه است و گمراه‌تان می‌کند" امام مهدی در پاسخ آنان می‌گوید: اگر کسی که مردم را به سوی عبادت بدون شرک خداوند یکتا دعوت می‌کند؛ گمراه شده و دیگران را گمراه می‌کند؛ پس حکم را به خدا می‌سپاریم و خواهند دانست کدام یک در راه درست و کدام یک مشرک شده و به بیراهه رفته و تابع هوی و هوس شده است ؛ مانند آن که از آسمان سقوط کرده و پرندگان او را ربوده و یا باد او را به مکان سحیق(جهنم) افکنده باشد. خدایا شاهد باش که ابلاغ کردم؛ خدایا شاهد باش...

ای جماعت انصار؛ چرا می‌بینم که انگاربعضی از شما گرفتار وهن شده و نورتان رو به خاموشی می‌رود؛ از خدا پروا کنید . ما این بیان را برای‌تان نگاشتیم تا خداوند با آن نور شما را کامل گرداند و عده‌ی کثیری از مسلمانان را هدایت فرماید؛ و کسی که خداوند او را با این بیان هدایت نکند؛ تا زمانی که از عقلش استفاده نکند؛ابداً هدایت نخواهد شد؛ آیا بعد از حق؛ جز گمراهی چیزی هست؟ خدایا شاهد باش که ابلاغ کردم؛ خدایا شاهد باش...

خداوندا؛ احمد سودانی را عامل فتنه مؤمنان مگردان؛ پروردگارا احمد سودانی را عامل خیر برای اسلام و مسلمین قرار ده و بعد از این که هدایت شد؛ او را گرفتار فتنه مکن و رحمت تو به او بیش از بنده توست و وعده تو حق است و ارحم الراحمینی. عزیزان من؛ مشتاق و حریص نجات برادرتان باشید و در برابرش صبر پیشه کنید و با او با احترام وکرامت سخن بگویید؛ پروردگارا او را مورد مغفرت خود قرار ده و به او رحم کن و وعده تو حق است و تو ارحم الراحمینی...

وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
أخوكم الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.



[لینک فقط برای اعضاء انجمن قابل نمایش است جهت ثبت نام کلیک کنید]


[لینک فقط برای اعضاء انجمن قابل نمایش است جهت ثبت نام کلیک کنید]

سايت امام مهدى ناصر محمد يمانى

[لینک فقط برای اعضاء انجمن قابل نمایش است جهت ثبت نام کلیک کنید]

انجمن: فارسي

ترجمه بیانات امام مهدی به زبان فارسی

[لینک فقط برای اعضاء انجمن قابل نمایش است جهت ثبت نام کلیک کنید]


فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
   
پاسخ
#2
پاسخ مهدی منتظر به سؤال یکی از پرسشگران درباره اسم اعظم خداوند... 

الإمام ناصر محمد اليماني

07 - 08 - 1433 هـ
27 - 06 - 2012 مـ
04:52 صباحاً 
ـــــــــــــــــــــ

پاسخ مهدی منتظر به سؤال یکی از پرسشگران درباره اسم اعظم خداوند... 

بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على جدي محمد رسول الله وآله الأطهار وجميع أنبياء الله ورسله وآلهم الأطهار وجميع المسلمين التابعين للحق إلى يوم الدين..

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته برادر گرامی "أسس" و خداوند تعالی می فرماید: { أَفَمَنْ أَسَّسَ بُنْيَانَهُ عَلَى تَقْوَى مِنَ اللّهِ وَرِضْوَانٍ خَيْرٌ أَم مَّنْ أَسَّسَ بُنْيَانَهُ عَلَىَ شَفَا جُرُفٍ هَارٍ فَانْهَارَ بِهِ فِي نَارِ جَهَنَّمَ وَاللّهُ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ } صدق الله العظيم [التوبة:109]

{آیا کسی که شالوده آن را بر تقوای الهی و خشنودی او بنا کرده بهتر است، یا کسی که اساس آن را بر کنار پرتگاه سستی بنا نموده که ناگهان در آتش دوزخ فرومی‌ریزد؟ و خداوند گروه ستمگران را هدایت نمی‌کند!}

امیدوارم شما از گروه اول بوده و چراغی روشن برای امت باشید و از آنجا که شما از منبریان معروف بوده و وتصویرتان از طریق ماهواره وارد خانه بسیاری از مسلمانان شده است، برای شرکت درگفتگو درباره رکنی از ارکان اسلام، یعنی نمازبه شما خیرمقدم می گوییم . خداوند نماز را به عنوان راه ارتباط بین عبد و معبود قرار داده است، وما به اذن خداوند از آیات محکم کتاب که برای خردمندان مایه پند و اندرز است، درباره آن بطورمفصل توضیح خواهیم داد.اما شرطی برای این گفتگو داریم ، شرط این است که شما نام حقیقی خودرا اعلام و عکس خود را نیز بگذارید، تا ببینیم آیا چهره شما واقعا از راه ماهواره پخش شده است و شما را درتلویزیون دیده ایم و بر طبق قسمی که یاد کرده اید از کسانی هستید که در ماهواره حاضر می شوید (یا خیر).برادر گرامی سلام بر شما و خوش آمدید، به انصار امر می کنیم که احترام شما را بجا آورده و برای شما جایگاه ویژه ای درنظر بگیرند.در امری که مربوط به "خبر بزرگ " (نبأ عظیم) و گفتگو درباره دین خداست ،جدی باش و خود را پنهان مکن، از چه چیزی می ترسی ای مرد؟


از علمای امت در تعجبم، کسانی که خداوند آنها را از دعوت امام مهدی ناصر محمد یمانی در " عصر گفتگوی قبل از ظهور " آگاه کرده است، اما یکی از مشایخ مشهور جرأت نکرده است تا با گذاشتن عکس و نام واقعی خود با امام ناصر محمد یمانی پیرامون رکن نماز که ستون دین است ؛ به گفتگو بنشیند.


ممکن است (أسس) بگوید:" چرا به جای آنکه برای یکی از شیوخ معروف که از انصارت نیست نماز را توضیح دهی؛ بیان مربوط به نماز را برای انصار خود کامل نمی کنی" پاسخ امام مهدی ناصر محمد این است که: ای مرد امام مهدی نمی خواهد یک فرقه جدید به فرق اسلامی اضافه کند، چون اگر آن را به صورت کامل بیان کرده و به انصار دستور بدهیم تا ملزم باشند نماز خود را بر اساس بیان حق نماز بجا آورند؛ مجبورند که مساجد خداوند را ترک کرده و در منازلشان نماز بجای آورند و این به دعوت مهدوی صدمه می زند.مردم خواهند گفت: فلانی برای گزاردن نماز تا بحال پنج بار در مسجد حاضر می شد تا اینکه پیرو امام ناصر محمد یمانی شد .حال درمسجد نماز نمی خواند ولو یک نوبت از نوبت های نماز؛پس مردم تصور خواهند کرد ناصر محمد یمانی باعث گمراهی مردم شده و از او بیشتر بدشان می آید و حکم بر گمراه بودن او می دهند و به این ترتیب در حق خود ظلم کرده و از دعوت حق پروردگارشان روبر می گردانند. لذا نمی خواهیم بیان نماز را برای انصار عزیزم کامل کنیم و به آنها دستور داده ایم نماز خود را مانند نماز اهل سنت و جماعت بجا آورند ولو اینکه رکعت های نماز شان بیش از حد مفروض باشد؛ خداوند آن را به عنوان نافله می نویسد؛ خداوند نمار مسلمانان را ولو در نحوه بجا آوردنش اختلاف باشد می پذیرد ؛ مهماین است که نمازشان باید عاری از شرک بوده واحدی را با خداوند نخوانند. گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :

{ وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا }صدق الله العظيم [الجن:18]
{و اینکه مساجد از آن خداست، پس هیچ کس را با خدا نخوانید!}

مهم این است که ما آنها را از تاریکی و ظلمت خارج و وارد نور کرده ایم تا جز خداوند کسی را نخوانند و در برابر پروردگارو معبودشان انتظار شفاعت شدن از جانب بندگان را نداشته باشند. ما آنها را با بیان حق از قرآن از رجس شیطان پاک کرده ایم، عبادت آنها عبادت حق پروردگارشان شده است از روی عادت خداوند را نمی خوانند بلکه قدر خداوند را آنگونه که شایسته خداوند است می دانند و رضوان خدواند را نهایت آمال خود قرار داده اند که علت آن هم این است که حب خداوند در قلبشان بزرگتر از هر محبتی است و خداوند نیز آن ها را دوست دارد. عبادت آنها در برابر پروردگارشان از مادیات دنیا و آخرت خالی شده است .حب خداوند اعظم با حب مادیات در قلب عبد جمع نمی شود، و بر طبق کتاب خداوند ؛این بزرگترین فضلی است که به این گروه که محبوب خداوندند و محب او (یحبهم الله و یحبونه ) عطا شده است. آنها خدای خود را بیش از هر چیزی که در ملکوت خداوند در دنیا و آخرت است دوست دارند.


قسم به خداوند آسمان ها و زمین و آنچه که بین آنهاست و پرودگار عرش عظیم که به ملکوت دنیا و آخرت و مانند آن و هر چه که میخواهد باشد و هر اندازه هم که مهم باشد ولو ملک بلا حدودی باشد که خداوند به تک تک آنها بدهد؛ راضی نمی شوند تا نعیم اعظم ملکوت خداوند محقق شود یعنی رضاینفس خداوند ارحم الراحمین. این از شدت محبت آنها نسبت به خداوندشان است که از مرزهای مادی دنیا و آخرت گذشته است. آنها می گویند: چگونه ازبهشت نعیم و حور العین لذت ببریم در حالی که چیزی که بیش از هر چیزی در نزد ما محبوب است در نفس خود به خاطر بندگان گمراه که پشمان شده اند متحسر و حزین باشد! ممکن است این مردی که امیدواریم قلبش بر تقوا بنیان شده باشد(أُسس على التقوى) بگوید:"ناصر محمد؛ آیا تو ادعا می کنی خداوند بخاطر کافران مفسد در زمین که از دعوت حق روبرگردانیده اند در زمان حیاتشان متحسر است؟" امام مهدی ناصر محمد یمانی در پاسخ می گوید: پناه بر خدا که نسبت ناحق به خداوند بدهم، خداوند در این حیات نسبت به کافران و تمام کسانی که از حقی که از جانب پروردگارشان آمده است رو گردانند؛ غضب ناک است. سبحان الله که من چیزی که نشان دهد خداوند برای آنها متحسر است پیدا نمی کنم! بلکه خداوند نسبت به آنها بسیار غضبناک است و عداوت و خشم او نسبت به آنها بسیار بیشتر از خشم مؤمنان نسبت به کافران است . سزاوار نیست تا زمانی که خودشان بخاطر کوتاهی هایی که در پیشگاه خداوند کرده اند متحسر نباشند؛ خداوند درنفس خود بر آنها متحسر باشد.به راستی که تنها بعد از نازل شدن عذاب خداوند است که اینان در نفس خود دچار حسرت می شوند .گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :

{ قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَ‌فُوا عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّ‌حْمَةِ اللَّـهِ ۚ إِنَّ اللَّـهَ يَغْفِرُ‌ الذُّنُوبَ جَمِيعًا ۚ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ‌ الرَّ‌حِيمُ ﴿٥٣﴾ وَأَنِيبُوا إِلَىٰ رَ‌بِّكُمْ وَأَسْلِمُوا لَهُ مِن قَبْلِ أَن يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ ثُمَّ لَا تُنصَرُ‌ونَ ﴿٥٤﴾ وَاتَّبِعُوا أَحْسَنَ مَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّ‌بِّكُم مِّن قَبْلِ أَن يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ بَغْتَةً وَأَنتُمْ لَا تَشْعُرُ‌ونَ ﴿٥٥﴾ أَن تَقُولَ نَفْسٌ يَا حَسْرَ‌تَىٰ عَلَىٰ مَا فَرَّ‌طتُ فِي جَنبِ اللَّـهِ وَإِن كُنتُ لَمِنَ السَّاخِرِ‌ينَ ﴿٥٦﴾أَوْ تَقُولَ لَوْ أَنَّ اللَّـهَ هَدَانِي لَكُنتُ مِنَ الْمُتَّقِينَ ﴿٥٧﴾ أَوْ تَقُولَ حِينَ تَرَ‌ى الْعَذَابَ لَوْ أَنَّ لِي كَرَّ‌ةً فَأَكُونَ مِنَ الْمُحْسِنِينَ ﴿٥٨﴾ بَلَىٰ قَدْ جَاءَتْكَ آيَاتِي فَكَذَّبْتَ بِهَا وَاسْتَكْبَرْ‌تَ وَكُنتَ مِنَ الْكَافِرِ‌ينَ ﴿٥٩﴾ }صدق الله العظيم [الزمر]
{بگو: «ای بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده‌اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را می‌آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است. (۵۳) و به درگاه پروردگارتان بازگردید و در برابر او تسلیم شوید، پیش از آنکه عذاب به سراغ شما آید، سپس از سوی هیچ کس یاری نشوید! (۵۴) و از بهترین دستورهائی که از سوی پروردگارتان بر شما نازل شده پیروی کنید پیش از آنکه عذاب (الهی) ناگهان به سراغ شما آید در حالی که از آن خبر ندارید!» (۵۵) (این دستورها برای آن است که) مبادا کسی روز قیامت بگوید: «افسوس بر من از کوتاهی هایی که در اطاعت فرمان خدا کردم و از مسخره‌کنندگان بودم!» (۵۶)یا بگوید: «اگر خداوند مرا هدایت می‌کرد، از پرهیزگاران بودم!» (۵۷) یا هنگامی که عذاب را می‌بیند بگوید: «ای کاش بار دیگر بازمی‌گشتم و از نیکوکاران بودم!» (۵۸) آری، آیات من به سراغ تو آمد، امّا آن را تکذیب کردی و تکبّر نمودی و از کافران بودی! (۵۹)}
ای "أسس" نگاه کن چه زمانی بخاطر کوتاهی هایی که در پیشگاه خداوند کرده اند ؛ در نزد خود متحسر می شوند؛ پاسخی که درکتاب خداوند پیدا می کنیم این است که این تحسر بعد از نازل شدن عذاب الهی بر سرشان رخ می دهد و طبق فرموده خداوند تعالی هر یک از آنها خواهند گفت:
{ وَاتَّبِعُوا أَحْسَنَ مَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّ‌بِّكُم مِّن قَبْلِ أَن يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ بَغْتَةً وَأَنتُمْ لَا تَشْعُرُ‌ونَ ﴿٥٥﴾ أَن تَقُولَ نَفْسٌ يَا حَسْرَ‌تَىٰ عَلَىٰ مَا فَرَّ‌طتُ فِي جَنبِ اللَّـهِ وَإِن كُنتُ لَمِنَ السَّاخِرِ‌ينَ ﴿٥٦﴾ } صدق الله العظيم.
{پیش از آنکه عذاب (الهی) ناگهان به سراغ شما آید در حالی که از آن خبر ندارید!» (۵۵) (این دستورها برای آن است که) مبادا کسی روز قیامت بگوید: «افسوس بر من از کوتاهی هایی که در اطاعت فرمان خدا کردم و از مسخره‌کنندگان بودم!» (۵۶)}

این فتوا که خداوند بخاطر گمراهان روگردانی که به علت اعراضشان از دعوت انبیاء هلاک شده اند ، متحسر است درکجای قرآن آمده است؟ اگر راست می گویید برهانتان کجاست؟ مهدی منتظر پاسخ را مستقیم به پروردگار واگذار مینماید که در آیات محکم کتابش میفرماید:

{ إِن كَانَتْ إِلَّا صَيْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ خَامِدُونَ ﴿٢٩﴾ يَا حَسْرَ‌ةً عَلَى الْعِبَادِ ۚ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّ‌سُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ﴿٣٠﴾ أَلَمْ يَرَ‌وْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُ‌ونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْ‌جِعُونَ ﴿٣١﴾ وَإِن كُلٌّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُ‌ونَ ﴿٣٢﴾}صدق الله العظيم [يس]
{ (بلکه) فقط یک صیحه بود، ناگهان همگی خاموش شدند! (۲۹) افسوس بر این بندگان که هیچ پیامبری برای هدایت آنان نیامد مگر اینکه او را استهزا می‌کردند! (۳۰) آیا ندیدند چقدر از اقوام پیش از آنان را هلاک کردیم، آنها هرگز به سوی ایشان بازنمی‌گردند (۳۱) و همه آنان نزد ما احضار می‌شوند! (۳۲)}

پس برای بندگان نعیم اعظم روشن می شود که خداوندشان بخاطر بندگان نادمی که عذاب می شوند در نفس خود حزین و متاثر است .آنها پیش خود می گویند:" دراین صورت سزاوار نیست که در بهشت نعیم بمانیم در حالیکه خداوندی که در نزد ما از همه چیز عزیزتر است متحسر و حزین است؟ هیهات که تا او راضی نشود ؛ ما راضی نخواهیم شد واگر او راضی نمی شود برای چه ما را آفریده است؟ اینکه از حورالعین و بهشت نعیم او لذات ببریم؟" پس در آیات محکم کتاب خداوند حکمتخلقتشان را پیدا نمودند ، خداوند آنها را برای رفتن به بهشت یا عذاب در آتش جهنم نیافریده است و خداوند تعالی میفرماید:

{ وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ }صدق الله العظيم [الذاريات:56]
{ من جنّ و انس را نیافریدم جز برای اینکه عبادتم کنند}

آیا بخاطر آنکه این گروه - محبوبان خداوند و محبان او (یحبهم الله و یحبونه ) - رضوان الله "نعیم اعظم "را به عنوان غایت خود پذیرفته و از آن به عنوان وسیله ای برای رسیدن به بهشت کوچکتر خداوند استفاده نمی کنند؛ آنها را از راه راست – صراط مستقیم- منحرف می شمارید؟ هیهات هیهات ...قسم به خداوند عظیم آنها در حالی که هنوز در این دنیا هستند می دانند که "رضوان الله" نعیم بزرگتر خداوند است و بهشت نعیم کوچکتر او؛ پس چگونه از نعیم بزرگتر خداوند –یعنی رضایت خدا- به عنوان وسیله ای برای رسیدن به نعیم کوچکتر استفاده کنند! مگر خداوند در محکمات کتاب خود فتوا نداده است که نعیم رضوان خدا بالاتر و عظیم تر از بهشت اوست ؟خداوند تعالی می فرماید:

{ وَعَدَ اللّهُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ وَرِضْوَانٌ مِّنَ اللّهِ أَكْبَرُ ذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ }صدق الله العظيم [التوبة:72]
{خداوند به مردان و زنان باایمان، باغهایی از بهشت وعده داده که نهرها از زیر درختانش جاری است؛ جاودانه در آن خواهند ماند؛ و مسکن‌های پاکیزه‌ای در بهشتهای جاودان (نصیب آنها ساخته)؛ رضوان خدا، (از همه اینها) برتر است؛ و پیروزی بزرگ، همین است}

سؤالی که امام مهدی درباره حقیقت اسم اعظم خداوند ؛ از تمام مسلمانان دارد این است که :آیا شما انصار امام مهدی در عصر "گفتگوی قبل از ظهور" را به دلیل آنکه رضایت خداوند د رنفسش را خواسته ثابت خود در دنیا و آخرت قرار داده اند گمراه شده از راه راست می دانید؟ بگو اگر راست می گویی سند ودلیلتان چیست .به خداوند یکتایی که جز او خدایی نیست قسم، این گروه از مردم که محبوب خداوندند و محب او(يحبهم الله ويحبونه،)حقا به این نتیجه رسیده اند که بدون هیچ شک و تردیدی ؛رضوان خداوند نعیمی بزرگتر از بهشت اوست ؛ لذا رضوان خداوند را به عنوان هدف نهایی خود برگزیده اند.این محبوبان و محبان خداوند کسانی هستند که امام مهدی منتظر در برابر تمام بشریت در حقشان فتوا داده و می گوید: به خداوند بزرگ که پروردگار آسمان ها وزمین و آنچه بین آنهاست و به پروردگار عرش بزرگ قسم؛ آنها همگی به ملکوت دنیا و آخرت خداوند راضی نخواهند شد، مگر نعیم اعظم خداوند محقق شود و خداوند راضی باشد . آنها خود گواه و شاهد این شهادت حق هستند که امام مهدی درباره شان داده است و (امام مهدی ) برای مردم حقیقتی پنهان در نفسشان آشکار نموده ؛ که جز خداوند کسی از آن خبر نداشته است .

این نشانه مهدی منتظر حقی است که از جانب خداوند به سویتان آمده است و این آیه بزگترین نشانه در کتاب است ؛ در کل وجود چیزی بزرگتر از آیه (نشانه ) نعیم اعظم نیست ... سبحان الله العظيم وتعالى علوا كبيراً.
کسی بجز این گروه که محبوب خدایند و محب اودر همراهی با امام مهدی در دنیا و آخرت، ثابت قدم نمی مانند حب خداوند آنها را از نقاط پراکنده جهان به دور هم جمع کرده است؛ به خدواند یگانه سوگند که انبیاء و شهیدان به مقام و قرب آنها نسبت به خداوند غبطه می خورند و این گروه نه از انبیاء خداوندند و نه در آرزوی شهادت در راه خداوند؛ بنابراین از شهدا نیستند زیرا که آرزوی رویارویی با کافران و ریختن خون آنهارا ندارند بلکه در آرزو چیزی هستند که در نزد خداوند محبوب تر است و آن هدایت شدن کافران است.لذا می بینید که آرزوی ندارند با کافران جنگیده و خون آنها را بریزند تا خود وارد بهشت شوند. بلکه در پی این هستند که تمامی امت ها هدایت گردند. هدف آنها هدایت همه مردم است و شب وروز برای تحقق این هدف بزرگ ومتعالی تلاش می کنند.آنها رحمت خداوند بر مردمند، قدر آنها دانسته نشده و کسی از راز آنها آگاه نیست.به خداوند بزرگ سوگند که این حقیقت قومی است که محبوب خداو محب او هستند(یحبهم الله و یحبونه) و خداوند در محکمات کتاب خود وعده آنها را به شما داده است:
{ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ ءاَمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى المُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللهِ وَلا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ }صدق الله العظيم [المائدة:54]
{ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! هر کس از شما، از آیین خود بازگردد، (به خدا زیانی نمی‌رساند) ؛ خداوند جمعیّتی را می‌آورد که آنها را دوست دارد و آنان (نیز) او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند؛ آنها در راه خدا جهاد می‌کنند، و از سرزنش هیچ ملامتگری هراسی ندارند. این، فضل خداست که به هر کس بخواهد (و شایسته ببیند) می‌دهد؛ و (فضل) خدا وسیع، و خداوند داناست.}
ممکن است کسی این سؤال را مطرح کند که:"ناصر محمد آیا نمی بینی که این قوم که محبوب خداوند و محب او (یحبهم الله و یحبونه ) هستند در آرزوی جنگیدن و ریختن خون کافران هستند، نه هدایتشان؛ دلیل آن هم این فرموده خداوند تعالی است که :
{ أَذِلَّةٍ عَلَى المُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللهِ =، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند؛ آنها در راه خدا جهاد می‌کنند، }صدق الله العظيم؟"

امام مهدی در پاسخ می گوید:به خداوند قسم که تنها این را می دانم که آرزو آنها روبرو شدن با شیاطین جن و انس است ودر آرزوی جنگ با کافران گمراهی که از حال خود خبر ندارند ؛ نیستند. اما مقصود از جهادی که در ان آیه آمده است؛ جهاد دعوت بشر برای تحقق نعیم اعظم است و در ان راه از سرزنش احدی نمی ترسند, آنها بخاطر جنگ سرزنش نمی شوند ؛ بلکه دعوتشان است که باعث می شود مورد شماتت کسانی قرار بگیرند که راز دعوت آنها را نمی دانند.به خداوندی خدا قسم بالاترین فضلی که خداوند برای بندگانش در کتاب خود معین فرموده است، فضلی است که به این قوم(یحبهم الله و یحبونه) عطاشده است؛ آیا اثری از بهشت و آتش در عبادت آنها می بینید؟ بلکه از راز عبادت آنها در برابر خداوند آمده است چون محبت آنها به خداوند آنقدر بزرگ و عظیم است که از حب مادیات - هر چه که می خواهد باشد- گذشته است و آنها را (مادیات ) در دنیا و آخرت حقیرو کوچک می شمارند.در پیش خود(نفس خود) راضی نمی شوند مگر اینکه حبیبشان راضی شود؛ برای همین است که خداوند در جایی که از ذکر آنها سخن می گوید؛ حرفی از بهشت و آتش نیست.خداوند تعالی می فرماید:

{ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ ءاَمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِفَسَوْفَ يَأْتِي اللهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى المُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللهِ وَلا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ 

صدق الله العظيم [المائدة:54]

{ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! هر کس از شما، از آیین خود بازگردد، (به خدا زیانی نمی‌رساند) ؛ خداوند جمعیّتی را می‌آورد که آنها را دوست دارد و آنان (نیز) او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند؛ آنها در راه خدا جهاد می‌کنند، و از سرزنش هیچ ملامتگری هراسی ندارند. این، فضل خداست که به هر کس بخواهد می‌دهد؛ و (فضل) خدا وسیع، و خداوند داناست.}
به خداوندی که جز او خدایی نیست سوگند بزرگترین فضل آنها این است که عبادتشان نسبت به پروردگار به کل از مادیات پاک شده است: { ذَلِكَ فَضْلُ اللهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ } صدق الله العظيم آیا در جایی که از فضل خداوند بر آنها سخن گفته می شود؛ نامی از بهشت آمده و بهشت به عنوان بزرگترین فضل برایشان مقرر شده است؟ هرگز چنین نیست! بزرگترین فضل کتاب همانا{ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ } است. لذا خداوند تعالی می فرماید: { ذَلِكَ فَضْلُ اللهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ }.{این، فضل خداست که به هر کس بخواهد می‌دهد؛ و (فضل) خدا وسیع، و خداوند داناست.}

شاید شخصی این سؤال را مطرح کند:" فضل مورد نظر کدام است؟" جواب را مستفیم از محکمات کتاب می آوریم که : { يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ }،لکن حب آنها نسبت به خداوند از حدود مادیات تجاوز کرده است و رضوان خداوند نهایت آرزوی آنان است و تا او راضی نشود؛ راضی نخواهند شد و شما شاهد باشید...
به راستی که خداوند صد نام دارد و انبیاء 99 نام آن را به امتها یاد داده اند و خداوند کار آگاه کردن بشریت از نام اعظم خود را به امام مهدی منتظرواگذار کرده است .نامی که همان صفت رضوان خداوند در نفسش نسبت به بندگان است و راز امام مهدی منتظر در همین امر نهفته است...اگر که ایمان بیاورید...
ممکن است یکی از کسانی که اسامی خداوند را تحریف می کنند؛ سؤال کند:"ناصر محمد به درستی که نام اعظم خداوند نامی است که هرگاه آن را بخوانند از خداوند پاسخ می گیرند".پاسخ امام مهدی این است که : بین اسامی حسنه خداوند(اسماء الحسنی) تفاوتی وجود ندارد.این (ادعا) فزون خواهی بزرگی است و خداوند پاک و منزه است.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :

{ وَلله الأَسْمَاء الْحُسْنَى فَادْعُوهُ بِهَا وَذَرُواْ الَّذِينَ يُلْحِدُونَ فِي أَسْمَآئِهِ }[الأعراف:180]

{و برای خدا، نامهای نیک است؛ خدا را به آن (نامها) بخوانید! و کسانی را که در اسماء خدا تحریف می‌کنند ، رها سازید! }

و خداوند تعالی می فرماید:

{قُلِ ادْعُواْ الله أَوِ ادْعُواْ الرَّحْمَنَ أَيًّا مَّا تَدْعُواْ فَلَهُ الأَسْمَاء الْحُسْنَى }صدق الله العظيم [الإسراء:110]

{ بگو: ««اللّه» را بخوانید یا «الرحمان» را، هر کدام را که بخوانید، پس برای او بهترین نامهاست!»}

چطور این اعتقاد را دارید که اسم اعظم خداوند نامی است که اگر با آن خدا را بخوانید؛ از اوپاسخ می گیرید؟ ای خطیبان منبرها(ی دینی) و مفتی ها !آیا این عقیده باطل به معنی جدایی انداختن بین اسماء الهی نیست؟ این طور که تصور می کنید نیست ، بلکه خداوند را با هر یک از اسامی حسنه او بخوانید ؛ پاسخ می گیرید و گواه آن فرموده خداوند تعال است که:

{قُلِ ادْعُواْ الله أَوِ ادْعُواْ الرَّحْمَنَ أَيًّا مَّا تَدْعُواْ فَلَهُ الأَسْمَاء الْحُسْنَى }صدق الله العظيم [الإسراء:110]

{ بگو: ««اللّه» را بخوانید یا «الرحمان» را، هر کدام را بخوانید،پس برای او بهترین نامهاست!»}
اما از شدت جهالت؛ تصور کرده اید اسم اعظم خداوند از دیگر اسامی حسنه او برتر و بزرگ تر است؛ ای کسانی که ندانسته به خداوند نسبت می دهید ؛شما دروغ گویید. پس امام مهدی منتظر ناصر محمد یمانی برای شما فتوا می دهد علت آنکه به این نام؛ اسم اعظم گفته می شود چیست. منظور این نیست که نام اعظم خداوند بزرگتر از سایر اسماء حسنی اوست, سبحان الله که خداوند یکی است و تفاوتی بین اسماء الحسنای او وجود ندارد؛راز آنکه خداوند؛ اسم اعظم الهی را "اعظم" وصف می کند این است که صفت رضوان خداوند در نفس خود نسبت به مردمان را در آن نهاده است؛ کسانی که قدر خدا را آنگونه که شایسته است شناخته اند؛ دریافته اند که رضوان خداوند در نفسش نسبت به بندگان؛ همان نعیم اعظم است که از بهشت خداوند بسیار بزرگ تر(اعظم) است. به این دلیل خداوند به اسم اعظم نامیده می شود که صفت رضوان او نسبت به خلق, نعیم بسیار بزرگتر خداوند نسبت به بهشت است .هم چنان که از کتاب خداوند برایتان فتوا داده بودیم : به راستی که رضوان الله نسبت به بندگانش واقعا بزرگتر از بهشت اوست).گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{وَعَدَاللّهُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ وَرِضْوَانٌ مِّنَ اللّهِ أَكْبَرُ ذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ }صدق الله العظيم [التوبة:72]

{خداوند به مردان و زنان باایمان، باغهایی از بهشت وعده داده که نهرها از زیر درختانش جاری است؛ جاودانه در آن خواهند ماند؛ و مسکن‌های پاکیزه‌ای در بهشتهای جاودان (نصیب آنها ساخته)؛ رضوان خدا، (از همه اینها) برتر است؛ و پیروزی بزرگ، همین است}
ممکن است یکی از اندیشمندان صحبت مرا قطع کرده و بگوید:"اگر شما واقعا و بدون شک و تردید مهدی منتظر هستید، حکایت گروهی را که خداوند د رکتاب خود وعده داده است که آنها را برخواهد انگیخت تا مسلمانان و تمام مردم را به سوی بصیرتی که از جانب خداوندشان(قرآن عظیم) آمده است دعوت کنند برایمان وصف کنید تا آنها را دربین کسانی که داعی به سوی خداوند هستند؛ بشناسیم" امام مهدی پاسخ را به آیات محکم کتاب خداوند واگذار می کند :

{ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ }صدق الله العظيم

نمی بینید که از بهشت و نعیم آن سخن بگویند؛ بلکه مردم را به سوی نعیم اعظم خداوند می خوانند و از آنها دعوت می کنند تا رضوان خداوند را هدف نهایی خود قرار دهند و به آنها یاد می دهند که این نعیم به حق بزرگتر از یهشت خداوند است. اما این حقیقت را بجز کسانی که در کتاب به اصحاب حب بزرگ شناخته می شوند؛ درک نخواهند کرد. آنها به دعوت امام مهدی که مردم را به سوی نعیم اعظم خداوند که بزرگتر از دنیا و آخرت است فرا می خواند پاسخ می دهند. اگر این توصیف در مورد قومی از این امت که محبوب خداوند هستند و محب او صدق نکند؛ من امام مهدی منتظر نیستم. و شما بر این امر شاهد باشید.آنها قبل از آنکه چهره او را در عالم حقیقت ببینند بدون هیچ شک وتردیدی یقین دارند امام ناصر محمد یمانی به راستی امام مهدی منتظر است . آنها صورت او را در قالب عکس دیده اند؛ اما چه باعث شده است که بی شک و تردید به او یقین داشته باشند؟ جواب درست و حق این است: راز یقین آنها در آیه ای نهفته است که خداوند به واسطه آن مهدی منتظر را یاری داده است, آن آیه را نه چشمها دیده است و نه گوش ها شنیده است به رغم اینکه عظیم ترین آیه کتاب خداوند است,عظیم ترین آیه کتاب خدا... بلکه از تمام آیات بزرگ ملکوت دنیا و آخرت نیز بزرگ تراستو این آیه حقیقت اسم اعظم الهی است.برای همین به ملکوت آیات خداوند در دنیا و ملکوت آیات خداوند درآخرت راضی نمی شوند مگر خدایشان در نفسش راضی بوده و در نفس خود متحسر و حزین نباشد. وعلت حسرت خداوند درنفسش؛ نسبت به بندگان گمراهی که از اعمال خود پشیمانند ؛ صفت رحمت الهی در نفسش است. این خداوند ارحم الراحمین شماست پس او را بپرستید تا یقین فرا رسد. وسلام على المرسلين والحمد لله رب العالمين..

ای "أسس" به نظر می رسد تو این نام را برای استهزاء انتخاب کرده ای مگر اینکه منظورت از این نام این باشد که قلب تو بر اساس تقوی شکل گرفته است که اگر چنین باشد چه مرد خوبی هستی و خداوند از آنچه که در نفس تو می گذرد آگاه است و به سوی خدای خود می روی که حساب با اوست..ممکن است "أسس" صحبت را قطع کرده و بگوید:"صبر کن ناصر محمد آیا تو تصور می کنی که انصار تو قومی هستند که محبوب و محب خدا بوده(یحبهم الله و یحبونه)و خداوند را بیش از انبیاء و رسولانش دوست دارند؟"امام مهدی درپاسخ می گوید:حاشا لله الرب العالمین؛ به خداوند قسم که آنها با محبت بسیار زیادی(حب الأعظم) خدا را دوست دارند. به خداوند عظیم سوگند اگر انبیاء ورسولان خداوند آگاهی داشتند که خداوند بعد از پاسخ به دعای آنها و هلاکت قومشان در نفس خود برای بندگان گمراهش متحسر و حزین است ؛ بر علیه آنها دعا نمی کردند؛ تاخداوند هدایتشان کند. امام مهدی به این گروه که محبوب خدایند و محب او آموخته است که خداوند ارحم الراحمین بخاطر بندگان گمراهی که بعد از نزول صیحه عذاب و یا در حال گمراهی، مرده و بعد از عذاب، نادم شده اند؛ متحسر و حزین است. پس از این آگاهی انصار مهدی منتظر در "عصر گفتگوی پیش از ظهور"؛ کسانی که محبوب خداهستند و محب او می گویند:" حال که چنین است، چگونه ما به بهشت نعیم و حورالعین شادمان باشیم در حالی که حبیب ما خداوند الرحمان الرحیم در نفس خود بر بندگان گمراه خود حسرت خورده و برای آنها حزین است! پناه بر پروردگار جهانیان، تا حبیب ما خداوند ارحمن الرحیم راضی نباشد؛ ما به ملکوت دنیا و آخرت راضی نخواهیم شد." پس امام مهدی منتظر حق؛ ناصر محمد یمانی در جواب می گوید: بیاببد و با تمام توان و با هر وسیله ای تلاش کنید و مردم را دعوت کنید تا رضوان نعیم اعظم خداوند محقق شود و در این راه از سرزنش هیچ شماتت کننده ای هراس به خود راه ندهید. اما بر اساس توانتان و قدرتتان عمل کنید که خداوند هیچ کس را بیش از توانش مکلف نمی کند. شما می خواهید خداوند درنفس خود راضی باشد و پیش از این دانستید که از کفر بندگانش راضی نیست و شکرگذاری آنها او را راضی می کند؛ پس تا زمانی که رضوان خداوند در نفسش محقق شود؛ مجاهدانه بکوشید و مدرم را بابصیرتی که از جانب خدایتان آمده است دعوت کنید تا همه مردم به یک امت تبدیل شوند که در راه راست و مستقیم قرار گرفته اند و خداوند را بدون شرک عبادت می کنند تا راضی شود.
خدایا شاهد باش که من امر را ابلاغ کردم. و سیاره عذاب پشت در است؛ باشد که مردم ازبیان حق ذکر که توسط مهدی منتظر ناصر محمد یمانی - خلیفه خدا بر بشر- تبعیت کنند و اگر روبرگردانده و بگویند: ناصر محمد تو دروغگوی بدکاری هستی"؛ شب عبور سیاره سقر که از عصری به عصر دیگر به سراغ زمین می آید ؛ مشخص م شود دروغگوی بدکار کیست. در شبی که ؛ شب از روز پیشی می گیرد؛ شبی که بدر در یکی ازماه ها کامل می شود؛ شب که در خلال آن مهدی منتظر یک شبه بر تمام مردم مسلط می شود و تمامی معارضان خوار زبون می شوند .همان کسانی که از بیان حق قرآن عظیم رو برمی گردانند
وسلامٌ على المرسلين على المرسلين والحمد لله رب العالمين..
خليفة الله وعبده الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.





[لینک فقط برای اعضاء انجمن قابل نمایش است جهت ثبت نام کلیک کنید]
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان